Menü Kapat

KPSS önlisans ve ortaöğretim adaylarına tavsiyeler

Esas konuya girmeden önemli uyarı

Fizyolojik tavsiyelerimize geçmeden önce özellikle bugünlerde sınav telaşı    ile yapılan çok büyük bir hataya değinmek istiyoruz. Bazı adaylar, çevrelerinden   duydukları veya internet kaynaklarından okudukları ile hareket ederek sınava   günler kala aylardır çalıştıkları kaynakları değiştirmektedirler. Bu çok yanlış    bir harekettir.

Memurlar.net Önerisi: İnsan beyni, yapısı gereği hem görsel olarak hem   de zihinsel olarak rutin bilgileri daha rahat hafızada tutar. Bu yüzden, aylarca   çalıştığınız ders kaynağınızı sınav arefesinde değiştirmeniz durumunda bilgilerde   ve hatırlama düzeyinizde karışıklık oluşabilir. Memurlar.net olarak kaynaklarınızı    değiştirmemenizi öneriyoruz.

Uyku Saatinizi Öne Alın

Hepimizin bildiği gibi KPSS sabah saat 09.30’da yapılacak. Adayların kendilerini   buna göre şimdiden ayarlamaları gerekir. Çünkü insan vücudu nasıl alışırsa fizyolojik   olarak öyle devam eder. Her gece sabaha karşı uyuyan ve ertesi gün öğleden sonra   kalkan bir kişi, bir gün erken kalktığında o gece hemen erkenden uyuyamaz. Uykusuz   kalmış olsa bile vücut geç yatmaya alıştığı için yine geç saate kadar uyuyamayacaktır.   Böyle bir durumun sınav gecesi olması ise adayların sınavda başarılarını olumsuz   etkileyecektir.   Ayrıca, adaylar genelde sınav gecesi streslidir. Stres nedeniyle adaylar normal   uyku saatinden daha geç uyuyabilmektedirler. Böylece, aday yine uykusuz bir    şekilde sınava girmek zorunda kalmaktadır.

Memurlar.net önerisi: Normalde gece yarısı saatlerinde uyuyan bir aday   sınav stresi nedeniyle bir iki saat daha geç uykuya dalarak gece 01.00-03.00   arası uyuyabilmektedir. Bu da adayın sınav sabahı uykusuz kalmasına neden olur.   Bu yüzden, adayların şimdiden kendilerini saat 22.00 gibi uyumaya alıştırmaları    iyi olacaktır. Çünkü, sınav gecesi stresli aday yine ortalama iki saat geç uykuya   dalsa gece yarısına doğru uyumuş olacaktır. Bu da sabah 8’de uyanacak bir aday   için yeterli bir uyku demektir.

Beslenme Düzeni

Adayların beslenme düzenlerine dikkat etmeleri de başarı açısından önemlidir.   Bunun için şimdiden ağır gıdaların daha az tüketilmesi gerekir. Ayrıca, sınav   esnasında adaya mide ağrısı, bağ ağrısı, karın ağrısı gibi problemler yaratacak   gıdaların tüketilmemesine de dikkat edilmelidir. Adaylar tıka basa yemek yememeli   mümkünse yarı aç sofradan kalkmalıdırlar. Gün içinde az az yiyerek ders arasında   atıştırmaları mantıklıdır. Özellikle de meyve ve sebze tüketimine ağırlık verilmelidir.   Beslenme konusundaki önemli bir konu ise açlık ve tokluk meselesidir. Bazı araştırmalara   göre erkeklerin aç karına, kadınların ise tok karına sınavlarda daha başarılı    oldukları tespit edilmiştir. Ancak bu durum elbette kişiden kişiye değişir.

Benzer haberler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir