Menü Kapat

Öğretmen Atamaları ve Kontenjanları

Öğretmen Atamaları ve Kontenjanları Unutulmamalıdır ki kontenjanları belirlemede yetkili merci M.Eğitim Bakanı ve ona yardımcı olup görüş bildiren Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme ile Personel Genel Müdürlüğüdür.Atama ile ilgili açık olan illeri ve kontenjanları belirlemede etkili nokta şudur;
Öğretmen Atamaları ve Kontenjanları KPPS’nin ilk olarak yapıldığı zamandan itibaren her atama dönemi öncesi heyecanla beklenen kontenjan dağılımları bu sene de merakla bekleniyor. Hatta bu heyecanlı bekleyiş esnasında gazetecilerin ve siyasilerin facebook ve twetterhesaplarına gelen mesajların yoğunluğu ve atama bekleyen arkadaşların mezunoldukları bölüm için atama sayısındaki taleplerine ve yoğun baskılarına şahit oluyoruz. Sosyal medya da ‘şu bölüm için şu kadar atama istiyoruz’ gibisinden yapılan paylaşımların haklılığını kabul etsek de arka planda yapılan bu lobi faaliyetlerin ne derece de etkili olduğunu sorgulamak gerekir.
Burada gözlerden kaçan en önemli nokta atama bekleyen arkadaşlarımızın yaptıkları faaliyetlerdeki bazı hataların göz ardı edilmesidir. Bölüm bölüm organize olmanın bütünlüğün gücünü kırdığını görememe gibi her bölüm mezunu arkadaşların kendi bölümleri için mücadeleleri sonucunda bazıbölümlerin kontenjanlar açıklandığında yine yeterli sayıyı alamayacaklarını düşünmeleri gerekmektedir. Bundan dolayı atama bekleyen arkadaşların tüm atama bekleyen arkadaşlar, eylemleri daha etkili kılmak için yapacakları demokratik faaliyetler bölümler için yapılacak faaliyetlerden daha etkili olacağı unutulmamalıdır.

Diğer bir nokta ise gece gündüz istediği atama rakamını siyasilerin ve gazetecilerin sosyal medyahesaplarına mesajlamanın ne kadar etkili olacağı sorusudur? Tabiî ki bunlar talepleri dile getirmede kullanılan meşru haklar ve yöntemler olarak görülebilir. Öyledir de. Lakin hangi siyasetçi veya hangi gazeteciye öğretmen atamaları hakkında düşünceniz nedir? Sorusunu sorduğumuzda yüzlerindeki bıkkınlık ifadesi ve hemen konuyu değiştirme teşebbüsleri bazı yoğun ve gereksiz baskının yetkililerde olumsuz etki bıraktığını göstermektedir. Karşılaştığım yetkili ve siyasetçilerden görüş istediğimde, bu konuda yeterince rahatsız ediliyoruz bari sen yapma gibisinden açıklamalar her ne kadar beni de tatmin etmese de konuyu ilerletememe sebep olmaktadır.
Hak talep ederken bıkkınlık derecesine getirmenin faydasının olmadığını ama zararının da olmayacağını söyleyebiliriz.

Emeklerinin karşılığını almak isteyen herkesin başvuracağı yollar karşı tarafa sempatik gelmediği takdir de, o kişilerin istek konusunda etkili bir adım atacağını düşünmediğim gibi, ilgili ilgisiz tüm bakanların, gazetecilerin ve sanatçıların bu talepler için destek olmasını istemenin de âcizane kendimce faydalı olacağını düşünmüyorum. Atama bekleyenarkadaşların gazetelere ilan vermeleri ve radyo etkinliklerinin yanında, televizyonlara gönderecekleri kendi yaptıkları istek videolarını kullanmaları hem siyasetçilerin hem de toplumdaki tüm kesimlerindikkatini çekecektir. Daha önce atama bekleyen arkadaşların bu etkinlikleri yaparak o dönemde aldıkları destek ve gördükleri sempati göz önüne alınırsa bu durumun önemi anlaşılacaktır.
Unutulmamalıdır ki kontenjanları belirlemede yetkili merci Milli Eğitim Bakanı ve ona yardımcı olup görüş bildiren Öğretmen Atama ve Yer Değiştirme ile Personel Genel Müdürlüğüdür.

Bu kısımda atama ile ilgili açık olan illeri ve kontenjanları belirlemede en etkili nokta İl Milli Eğitimdengelen ihtiyaç duyulan branşların listesidir.

Gelen ihtiyaç listeleri ile Maliye Bakanlığının verdiğikadro sayısını karşılaştırıp dağılımı yapan ve istatiksel oranları belirleyen yetkililerin sanatçı ve Bakanlık dışındaki siyasetçilerden gelen talepleri dikkate alacağını ve böyle bir talebin de olacağını düşünmüyorum. Böyle bir şeyin olması ihtiyaç duyulan branşlardan alımın engellenmesi demektir ki bu da adaletli dağılımı gerçekleştirmemeye sebep olacaktır. Kontenjanları belirleyen yetkililerin en önemli adalet terazisi okullarda ihtiyaç duyulan branşlardır.
Daha adaletli olmak için ne yapılabilir?
İlk başta ifade etmeliyim ki eğitim fakültesi mezunların sadece Milli Eğitim Bakanlığında çalışabilirler algısını kırmaya yönelik diğer bakanlıkların da iş olanakları bakımından eğitim fakültesi mezunlarınaaçılması yerinde bir adımdır. Bunun yanında özellikle mezun sayısının fazla olduğu fakat buna karşın verilen kadro sayısının az olduğu bölümlerden sırası ile yıllara göre yüksek sayıda alım yapılarak atama bekleyen kişilerin geleceklerini planlamaları sağlanabilir. 

Lakin bu sistemi alım yapılacakbranşlardan yaşı gelen öğretmenleri emekliliğe ayırmak ve teşvik ederek gerçekleştirmek mümkündür.
Atama bekleyen arkadaşlarımızın hepsinin gönlünden geçenlerin gerçekleşmesi ve öğretmenliğe bir an önce başlamaları dileğiyle.
İkram BAĞCI
Milat Gazetesi

Benzer haberler

Bir Cevap Yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir